TOP

Activitat 17. Aplicació de la geolocalització a l'àmbit docent.

La geolocalització pot ser una bona eina per l'aula. Quant a la meva especialitat (religió) alguns dels usos que poden fer-se són:
- Crear mapes mundials individualitzats per cada gran religió. Es tractaria de georeferenciar, per exemple, a quins països el budisme, l'islamisme, el judaisme ... són la religió majoritària. Ja que Google Maps permet editar informació, pot inclourer-se a més de la xifra de creients d'aquesta religió, una referència a les altres religions "majoritàries" que estiguin presents a cada país.
- Un altre exemple d'aplicació seria geolocalitzar els llocs on nasqueren les principals religions, incloent informació bàsica sobre el seu origen.
- A nivell artístic-religiós, podrien fer-se mapes sobre corrents artístiques: per exemple, realitzar un mapa de Mallorca localitzant les restes paleocristianes o les esglésies romàniques o les esglésies gòtiques ...
- També podria fer-se un mapa indicant les rutes a fer en una excursió, o la ruta ja feta, incloent la informació bàsica d'allò que hem vist o hem de visitar, fins i tot, afegint fotos pròpies després de la visita.


TOP

Activitat 16. Geolocalització amb Google Maps


TOP

Activitat 15. Les galeries d'imatges, vídeos i presentacions

Aquesta setmana ens hem endinsat dins les galeries d'imatges, vídeos i presentacions. Flirck, Youtube o SlideShare són alguns dels exemples que hem vist per aplicar aquestes eines dins la docència 2.0.

Les aplicacions que podria fer-ne de les galeries d'imatges, presentacions i vídeos al meu àmbit docent serien:

- Galeries de fotografies.
    • Els alumnes podrien fer-ne un recull fotogràfic (fotos seves, és clar!) sobre una temàtica prèviament definida amb el professor. L'alumne crearia una carpeta a Flickr per inclourer-les, i compartir amb els companys la seva aportació. A més, l'etiquetatge els hi facilitarà la trobada d'imatges sobre una temàtica determinada. Fins i tot, seria bo georeferenciar-les per a què els companys sàpiguen de quin lloc s'han tret aquelles fotos. Els comentaris dels companys a les diferents galeries pot ser una eina útil per saber qui les ha visitades.
    - Galeries de vídeos.
    • Podem incrustar al nostre bloc d'aula vídeos explicatius i/o complementaris sobre un tema determinat.
    • Els alumnes poden incrustar o enllaçar al seu bloc d'aula vídeos que consideren adients recomanar als seus companys.
    • Els alumnes poden crear un vídeo per tractar un tema determinat (per exemple, un clip "de denúncia"), penjar-lo a la xarxa per a donar a conèixer-lo.
     - Galeries de presentacions.
    • El professor pot oferir, ja sigui directament des d'una web adient, o bé incrustant-les al seu bloc, presentacions realitzades per ell, o ja existents (amb dret d'ús), que serveixin com a introducció, resum o material complementari d'un tema específic.
    • El professor pot incrustar o enllaçar, un resum de la sessió de classe en format diapositives.
    • Els alumnes poden penjar les seves presentacions (bàsicament treballs) i afavorir que la resta dels companys puguin veure el seu treball, i formar-ne un grup sobre un tema concret per compartir presentacions amb temàtica semblant.
    Bàsicament, això és el que crec que puc fer a l'aula amb aquests recursos de la web 2.0